moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Studenci Szkoły Orląt walczą o licencje

Będą ćwiczyć start i lądowanie, loty nawigacyjne oraz pilotaż. Blisko 200 wojskowych i cywilnych studentów Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w ciągu czterech miesięcy odbędzie praktyki. Latać będą m.in. na Diamondach i śmigłowcach Cabri. Trening rozpoczęli wczoraj na lotnisku w Sochaczewie.

Na lotnicze praktyki wyjechali studenci I, II i III roku lotnictwa i kosmonautyki. Choć studiują w Dęblinie, ćwiczyć będą w Sochaczewie. – W przestrzeni powietrznej wokół Dęblina jest spory tłok, dlatego zabieramy przyszłych pilotów na inne lotnisko – mówi ppłk pil. Maciej Wilczyński, kierownik Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego uczelni.

Loty nad Dęblinem wykonują studenci Szkoły Orląt, a także piloci 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz miejscowego aeroklubu. – Na naszym lotnisku codziennie lądują śmigłowce SW-4 i Mi-2, samoloty TS-11 Iskra oraz treningowe Diamondy i Zliny – dodaje ppłk pil. Maciej Wilczyński.

Dlatego uczelnia zdecydowała w ubiegłym roku, że na pewien czas przeniesie treningi do Sochaczewa na lotnisko, z którego wojsko już nie korzysta. – Jeżeli nic się nie zmieni, będziemy się tam szkolić od wiosny do jesieni, kiedy to liczba lotów jest największa – mówi instruktor z Dęblina.

W zależności od specjalności przyszli piloci będą latać na różnego typu maszynach, m.in.: na śmigłowcach Guimbal Cabri G2, samolotach Diamond DA-20 oraz samolotach Zlin.

Prawie 200 kandydatów na pilotów będzie ćwiczyć start i lądowanie oraz różnego rodzaju manewry. Podchorążowie, którzy w przyszłości będą latać na wojskowych samolotach odrzutowych, muszą spędzić w powietrzu określoną liczbę godzin, co pozwoli im uzyskać licencję pilota samolotowego turystycznego. Będą też mieli uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR według wskazań przyrządów. Z kolei przyszli piloci śmigłowców wojskowych będą szkoleni do uzyskania licencji pilota śmigłowcowego turystycznego. – Studenci cywilni starają się o licencję pilota samolotowego zawodowego z uprawnieniami do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych i według wskazań przyrządów – mówi ppłk Wilczyński.

Część studentów cywilnych będzie szkolić się, by uzyskać licencję pilota śmigłowcowego zawodowego. Praktyki lotnicze zakończą się we wrześniu.

Paulina Glińska, Magdalena Kowalska-Sendek

autor zdjęć: ppłk Andrzej Jaworski

dodaj komentarz

komentarze


Olympus in Paris
 
Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
Wojsko otrzymało sprzęt do budowy Tarczy Wschód
Jesień przeciwlotników
Selekcja do JWK: pokonać kryzys
Jaka przyszłość artylerii?
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Olimp w Paryżu
Mniej obcy w obcym kraju
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Pożegnanie z Żaganiem
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Nowe Raki w szczecińskiej brygadzie
Ogień Czarnej Pantery
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Użyteczno-bojowy sprawdzian lubelskich i szwedzkich terytorialsów
Setki cystern dla armii
Polskie „JAG” już działa
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Terytorialsi zobaczą więcej
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Nasza broń ojczysta na wyjątkowej ekspozycji
Zyskać przewagę w powietrzu
„Szczury Tobruku” atakują
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Transformacja wymogiem XXI wieku
Bój o cyberbezpieczeństwo
Czworonożny żandarm w Paryżu
Zmiana warty w PKW Liban
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Aplikuj na kurs oficerski
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Karta dla rodzin wojskowych
Ostre słowa, mocne ciosy
Norwegowie na straży polskiego nieba
Operacja „Feniks”. Żołnierze wzmocnili most w Młynowcu zniszczony w trakcie powodzi
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Transformacja dla zwycięstwa
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Co słychać pod wodą?
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Rekordowa obsada maratonu z plecakami
„Jaguar” grasuje w Drawsku
Wybiła godzina zemsty
Wojskowi kicbokserzy nie zawiedli
„Szpej”, czyli najważniejszy jest żołnierz

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO