moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Piąta Bryza doleciała do Balic

Kolejny samolot transportowo-pasażerski M-28 B/PT trafił do wojskowej bazy na Balicach.


– Cieszymy się, że mamy coraz więcej najnowocześniejszych samolotów, które służyć nam będą wiele lat – mówi o kolejnej Bryzie rzecznik prasowy 8 Bazy Lotnictwa Transportowego kpt. Maciej Nojek.

W 8 Bazie ma służyć docelowo 8 Bryz typu Glass Cockpit. Pierwsze z nich pojawiły się w jednostce pod koniec ubiegłego roku. Piloci otrzymali je od zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Dotychczas latali najczęściej na starszych wersjach M-28 Skytruckach.

Zanim piloci usiądą za sterami Glass Cockpitów, będą musieli przejść krótkie szkolenie. Nowa Bryza różni się od Skytrucków między innymi cyfrową awioniką z czterema dużymi monitorami LCD. Zainstalowano w niej system identyfikacji „swój-obcy” (IFF). A na prośbę pilotów w samolocie jest także ogrzewanie zapobiegające oblodzeniu.

W tym roku na Balicach wyląduje jeszcze jeden samolot tego typu, a kolejne dwa w 2013 roku. Do końca przyszłego roku do bazy powinien też dotrzeć symulator lotów. Z kolei samoloty M-28 Skytruck zostaną przekazane do 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu.

Nowe Bryzy M-28 B/PT ze względu na brak hermetycznej kabiny mogą wznieść się maksymalnie na wysokość 3600 metrów. Samolot utrzymuje średnią prędkość przelotową 300 km/h. Może przewozić 18 pasażerów.


autor zdjęć: M. Nojek

dodaj komentarz

komentarze

~adrian
1345630260
Inspektorat wsparcia zamówił w 2008 bryzy umowę zmieniono w 2009 i zamówiono 5 M28 za 399 mln zł, a to że w armii robi się manewry zmienia brygady an półki półki na brygady formuje i rozformowuje nie ma nic do rzeczy
BF-08-52-E9
~Soy3r
1345564440
To nie jest zakup. Bryza została przeniesiona ze zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i poddana liftingowi. Ludzie nauczcie się czytać.
7B-89-EA-FD
~adrian
1345380000
czy to jest najpotrzebniejszy zakup dla naszego wojska tak samo jak kolejne Casy lotnictwo transportowe jest potrzebne ale kupujmy ,,rasowe" transportowce nowe Herculesy albo samoloty MRTT z dwóch trzech takich maszyn pożytek byłby większy niż z Cas i skytrucków
BF-08-52-E9

Eurokorpus na czele grupy bojowej UE
 
Siedząc na krawędzi
Okręty rakietowe po nowemu
„Ferie z WOT” po raz siódmy
Rosomaki i Piranie
Wicepremier Kosianiak-Kamysz w Ramstein o pomocy dla Ukrainy
Minister wyznaczył szefa Inspektoratu Wsparcia
Czworonożny żandarm w Paryżu
PGZ – kluczowy partner
„Cel Wisła”, czyli ku starciu cywilizacji
Turecki most dla Krosnowic
Na zagraniczne kursy razem z rodziną?
Synteza, czyli cios w splot słoneczny Rzeszy
Olympus in Paris
Co się zmieni w ustawie o obronie ojczyzny?
Less Foreign in a Foreign Country
Na nowy rok – dodatek stażowy po nowemu
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Wielka gra interesów
Zmiana warty w PKW Liban
Wojsko wraca do Gorzowa
NATO rozpoczyna nową operację na Bałtyku
Atak na cyberpoligonie
Polska wizja europejskiego bezpieczeństwa
Czy europejskie państwa wspólnie zbudują niszczyciel?
Arcelin – cud, który może się zdarzyć tylko raz
14 lutego Dniem Armii Krajowej
Ostatnia prosta
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Kluczowy partner
Snowboardzistka z „armii mistrzów” najlepsza na stoku w Scuol
Minister o dymisji szefa Inspektoratu Wsparcia
Najtrudniej utrzymać się na szczycie
Statuetki Benemerenti przyznane po raz trzydziesty
Nie walczymy z powietrzem
Spotkanie Grupy E5 w Polsce
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Rozgryźć Czarną Panterę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Z Jastrzębi w Żmije
Co może Europa?
Roboty w Fabryce Broni „Łucznik”
Polacy łamią tajemnice Enigmy
Ciężki BWP dla polskiego wojska
„Polska Zbrojna” dla Orkiestry
Polska w gotowości
Z życzeniami na 105. urodziny powstańca warszawskiego!
Zrobić formę przed Kanadą
Śmierć szwoleżera
Wiązką w przeciwnika
Bałtyk – kluczowy akwen dla NATO
Żołnierze górą w głosowaniu na sportowca 2024 roku
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Bez kawalerii wojny się nie wygrywa
Zmiany w prawie 2025
Rosja prowadzi przeciw Polsce wojnę informacyjną
Węgrzy w polskich mundurach
Granice są po to, by je pokonywać
Przetrwać z Feniksem
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
MON o przyszłości Kryla
Biegający żandarm
Silna aktywna rezerwa celem na przyszłość

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO