moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Dreamliner w asyście Jastrzębi

Najnowszy nabytek Polskich Linii Lotniczych LOT Boeing 787 Dreamliner w czwartek wyląduje w Polsce. Samolot pasażerski do lotniska w Warszawie eskortować będą cztery polskie F-16. Jeżeli dopisze pogoda, mieszkańców stolicy czeka nie lada gratka. Samoloty mają bowiem przelecieć nad miastem na niskiej wysokości.


Lotniczą asystę honorową stworzą dla Dreamlinera polskie „efy” z 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Wojskowe samoloty dołączą do Boeinga około godziny 10 rano w okolicach Świdwina i polecą po jego obu stronach aż do Warszawy.

Podczas przelotu samolot pasażerski i wojskowe maszyny zachowywać będą spore odległości. Dla bezpieczeństwa pojedynczo przebiją się też przez chmury. – Przechodząc przez chmury, będą się widzieć na radarach, ale zachowają odpowiedni dystans, by nie doszło do zderzenia w locie. Podczas całej trasy kapitan Boeinga i dowódca zgrupowania F-16 będą mieli łączność radiową – mówi ppłk Artur Goławski, rzecznik prasowy Dowództwa Sił Powietrznych.

– Asystę wykonają jedni z najbardziej doświadczonych pilotów bazy – mówi por. Piotr Radzimski, rzecznik prasowy 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Dodaje, że dowódca Sił Powietrznych określił też wymagania, które są warunkiem wykonania tego zadania. – Minimalna podstawa chmur to 300 stóp, a widzialność 1,6 km – mówi. Po tym, jak nowy Boeing wyląduje na Lotnisku Chopina, F-16 wrócą do swojej bazy.

– Dla pilotów będzie to zadanie zbliżone do misji air policing lub do tankowania w locie. Przelot z Dreamlinerem to dla naszych ludzi kolejna okazja do ćwiczeń – zaznacza ppłk Goławski.

Boeing 787 Dreamliner to najnowszy samolot we flocie LOT-u i pierwsza tego typu maszyna w Europie. W barwach polskiego przewoźnika docelowo latać będzie osiem Boeingów 787, przy czym LOT ostatni samolot otrzyma do końca 2015 r. W pierwszy rejs Dreamliner poleci 14 grudnia z Warszawy do Pragi. Od nowego roku maszyny te będą obsługiwały przede wszystkim połączenia długodystansowe – do Chicago, Pekinu, Nowego Jorku i Toronto.

MKS

autor zdjęć: PLL LOT

dodaj komentarz

komentarze

~GJ
1352910060
Drogi "oburzony" koszt f-16 w Polsce kosztuje do 6 tyś $.i nie jest to wiarygodna cena bo jak podaje Wheeler szacuje koszt godziny lotu F-16C 2010 roku na 19087 USD, a F-16D na 23336 USD.USAF Tak duża różnica (w praktyce koszty USAF, bez uwzględnienia amortyzacji, są 3-5-krotnie wyższe!?) jest trudna do wyjaśnienia.Jeszcze niedawno SP podawały, że godzina lotu F-16 kosztuje 43 tys. zł (14-15 tys. USD), nieco mniej niż Su-22.
BB-9F-F8-42
~oburzony
1352906760
A ja jako podatnik się pytam: dlaczego za moje pieniądze wojsko uczestniczy w promocji prywatnej firmy przewozowej? Rozumiem, że LOT należy do Skarbu Państwa. Jednak jest to pełnokrwista spółka nastawiona na zysk. Czy MON jest na tyle bogate, aby wydawać lekką ręką tysiące złotych, na podbudowanie pozycji wizerunkowej i marketingowej LOT-u tuż przed sprzedażą zagranicznemu inwestorowi? Czy cała ta "szopka" pomoże pilotom w podnoszeniu swoich umiejętności, a może zwiększy się przez to nasze bezpieczeństwo narodowe? Godzina lotu F-16 kosztuje ok.4000-5000 dolarów... Nie jestem pieniaczem, jednak denerwuje mnie to, że w tak bezmyślny sposób trwoni się pieniądze w wojsku, w którym potrzeby modernizacyjne i wymiana sprzętu po PRL-owskiego są przeogromne!!!
7E-63-A7-17
~GJ
1352815680
Wielkie K.... przywitanie,miały być 4 lata temu i co? Zobaczymy jakie odszkodowanie dostanie LOT za niedotrzymanie terminu myślę że takie samo jak od Chinioli za niewybudowanie autostrady tzn.Wielkie " 0 " ale okradać własnych obywateli to potrafią
A0-89-59-22
~moro
1352813580
Bez przesady - cztery f-16 ? Platfusiaki nie szkoda wam pieniedzy ? I tak z kazdym rejsem?
6B-24-58-02

Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
 
Bój o cyberbezpieczeństwo
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Wojsko otrzymało sprzęt do budowy Tarczy Wschód
Terytorialsi zobaczą więcej
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
„Szpej”, czyli najważniejszy jest żołnierz
Święto podchorążych
Mniej obcy w obcym kraju
Transformacja wymogiem XXI wieku
Od legionisty do oficera wywiadu
Setki cystern dla armii
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Olympus in Paris
Transformacja dla zwycięstwa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Karta dla rodzin wojskowych
Ostre słowa, mocne ciosy
Co słychać pod wodą?
Zmiana warty w PKW Liban
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Pożegnanie z Żaganiem
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
Nasza broń ojczysta na wyjątkowej ekspozycji
Operacja „Feniks”. Żołnierze wzmocnili most w Młynowcu zniszczony w trakcie powodzi
Wybiła godzina zemsty
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Aplikuj na kurs oficerski
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Jesień przeciwlotników
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Polskie „JAG” już działa
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Olimp w Paryżu
Rekordowa obsada maratonu z plecakami
Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
Trzynaścioro żołnierzy kandyduje do miana sportowca roku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Czworonożny żandarm w Paryżu
Selekcja do JWK: pokonać kryzys
„Jaguar” grasuje w Drawsku
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Wojskowi kicbokserzy nie zawiedli
„Szczury Tobruku” atakują
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Zyskać przewagę w powietrzu
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
Norwegowie na straży polskiego nieba
Nowe Raki w szczecińskiej brygadzie
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Jaka przyszłość artylerii?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO